loading...
پیچ و رولپلاک نما،نقاشی نمای ساختمان،کفسابی،نماشویی
گل نسیم بازدید : 38 دوشنبه 09 مرداد 1402 نظرات (0)

انواع مدل سنگ های مناسب نما برای پیچ رولپلاک سنگ نما

همانگونه که میدانید سنگ نما تاثیر بسیار زیادی بر میزان زیبایی نمای یک ساختمان دارد. حال تصور کنید که بعد چند سال سنگ نمای ساختمان شما دچار مشکل شده است. و سنگ های آن شل و لق هستند. برای جلوگیری از ریزش سنگ نما تنها یک راه وجود دارد. و آن نیز استفاده از پیچ و رولپلاک سنگ نما است.

زیرا با استفاده از این روش می توان به خوبی و با کمترین هزینه ممکن سنگ نما را تعمیر کرد. چون با استفاده از پیچ رولپلاک سنگ نما سنگ ها به خوبی به نما چسبیده می شوند. و تحت هیچ شرایطی جدا نمی شوند. امروزه از این روش بسیار زیاد استفاده می شود. چون دارای قیمت بسیار مناسبی است و برای انجام آن نیاز به استفاده از سیمان و مصالح ساختمانی نیز نیست.

پیچ رولپلاک سنگ سرامیکی

معمولا سنگ های سرامیکی در برابر برش و سوراخ شدن مقاومت بالایی ندارند. و خیلی سریع ترک برمیدارند. به همین خاطر پیچ و رولپلاک سنگ نما سرامیکی کار سختی است. چون اگر فردی که این کار را انجام میدهد از مهارت بالایی برخوردار نباشد. احتمال این که باعث ترک خوردگی بسیاری از سنگ های سرامیکی نما شود بسیار زیاد است.

معمولا افراد ماهر در این زمینه برای رولپلاک نمای ساختمان این نوع از سنگ ها به ازای هر سرامیک از چهار پیچ و چهار واشر استفاده می کنند‌. چون تنها راهی که باعث می شود سرامیک ها ترک نخورند. استفاده از واشر در هنگام پیچ و رولپلاک سنگ نما می باشد. هنگامی که سرامیک ها واشر زده می شوند دیگر در هنگام سوراخ شدن ترک برنمی‌آید. در واقع تنها تفاوتی که روش پیچ رولپلاک سنگ نما های سرامیکی با بقیه سنگ نما ها دارند همین استفاده از واشر می باشد.

نحوی اجرای پیچ و رولپلاک سرامیک نمای ساختمان

معمولا یکی از خصوصیت های بارز سرامیک شکنندگی آن می باشد. این نوع از سنگ نما نمیتواند در برابر ضربات دریل و مته مقاومت کند و خیلی سریع می شکند. همین امر باعث شده است که پیچ و رولپلاک سنگ نما سرامیکی به یکی از کار های سخت تبدیل شود. معمولا شیوه اجرای پیچ و رولپلاک سرامیک نمای ساختمان متفاوت است.

در این روش ابتدا باید بدانید که عملیات سوراخکاری به هیچ وجه بر روی سرامیک ها انجام نمی شود و بجای آن بر روی بند ها انجام می شود. در هنگامی که عملیات سوراخکاری بر روی بند ها صورت میگیرد باید سرامیک ها به واسطه واشر ها نگه داشته شوند.

این گونه از واشر ها همیشه به واسطه پیچ و رولپلاک به سرامیک ها وصل می شوند. چون امکان قرار دادن مستقیم پیچ و رولپلاک سنگ نما بر روی سرامیک ها وجود ندارد و اگر به صورت مستقیم بر روی سرامیک قرار گیرند باعث ترک خوردگی آن می شوند. برای اینکه زیبایی نما ازبین نرود همواره توصیه می شود پیچ ها و واشر ها را همرنگ نمای ساختمان بکنید تا معلوم نباشند و در پایان کار نما زیبایی خود را داشته باشد.

انواع سنگ های مناسب نما برای پیچ و رولپلاک سنگ نما

رولپلاک نمای ساختمان بر روی تمام سنگ نما ها قابل اجرا است. اما ما در این مقاله بعضی از مناسب ترین سنگ نما ها را برای پیچ و رولپلاک نما به شما معرفی کرده ایم.

سنگ نما گرانیتی

یکی از بهترین سنگ نماهایی که معمولا از آن به عنوان قرنیز نیز استفاده می شود سنگ نمای گرانیتی می باشد. سنگ گرانیت معمولا یکی از محکم ترین و مقاوم ترین سنگ هایی است. که از آن هم برای نمای بیرونی ساختمان و هم برای نمای داخلی ساختمان استفاده می شود. یکی از خصوصیات بارز سنگ های گرانیتی این است که آب را به خود جذب نمی کنند‌.

این نوع از سنگ ها دارای قیمت بالایی می باشند. و اگر در نمای ساختمان دچار ریزش شوند می توانند باعث شوند. خسارت زیادی به صاحب ساختمان وارد شود. به همین خاطر بسیاری از افراد برای جلوگیری از ریزش آنها از پیچ و رولپلاک سنگ نما استفاده می کنند. می توان گفت این نوع از سنگ برای پیچ رولپلاک سنگ نما بسیار مناسب است. چون مقاومت بالایی دارد و به هیچ وجه هنگام سوراخ کردن آن دچار ترک خوردگی نمی شود.

سنگ نما چینی

معمولا سنگ چینی یکی از سنگ هایی است که از گذشته تاکنون همواره از آن برای سنگ نمای ساختمان استفاده شده است. بافت این نوع از سنگ بگونه‌ای است که در آن بلورهای درشتی وجود دارد. افراد بسیاری این نوع از سنگ را با عنوان سنگ کریستال می شناسند و طرفداران زیادی نیز دارد.‌

معمولا سنگ نمای چینی می تواند مقاومت بسیار زیادی در برابر عوامل جوی از خود نشان دهد. چون استحکام بالایی دارد. شاید برای شما جالب باشد اگر بدانید که سنگ نمای چینی یکی از مناسب ترین و بهترین سنگ نما ها برای پیچ و رولپلاک سنگ نما می باشد.

همانگونه که در بالا نیز اشاره کردیم این نوع از سنگ دارای استحکام و وزن بالایی است. به همین خاطر امکان ریزش آن زیاد است. این نوع از سنگ چون مقاومت بالایی دارد به راحتی پیچ رولپلاک نما می شود و می تواند برای سالیان زیادی بدون ریزش به نمای ساختمان شما زیبایی ببخشد.

سنگ نما مرمریت

سنگ مرمریت بیشترین استفاده را برای نمای داخلی ساختمان دارد. اما امروزه از آن برای نمای بیرونی ساختمان نیز استفاده می کنند. چون این نوع از سنگ دارای ظاهر زیبایی می باشد. یکی از رایج ترین سنگ نماهای مرمریت سنگ مرمریت لاشتر است. این نوع از سنگ بسیار زیبا می باشد. یکی از بهترین نمونه های نمای سنگ مرمریت میدان نقش جهان اصفهان می باشد.

سنگ نمای مرمریت چسبندگی زیادی ندارد به همین خاطر نما های ساختمانی که از این نوع سنگ نما در آنها استفاده می شود. خیلی بیشتر از سایر سنگ نماها دچار ریزش می شوند. برای رفع این مشکل معمولا از پیچ رولپلاک سنگ نما استفاده می شود. این نوع از سنگ به هیچ وجه هنگام سوراخ کاری شکسته نمی شود و ترک بر نمی دارد. چون جنس آن در برابر ضربه بسیار مقاوم است.

قیمت پیچ رولپلاک سنگ نمای ساختمان

نحوه محاسبه هزینه پیچ رولپلاک سنگ نما به گونه ای است که تمام عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت انجام این کار مانند: متراژ نما، نوع سنگ نما، جنس سنگ، نوع پیچ رولپلاک و زمان انجام این کار مورد بررسی قرار می‌گیرند سپس قیمت نهایی اعلام می شود.

نحوی رولپلاک نما انواع سنگ نما

ما در اینجا نحوه پیچ و رولپلاک تنوع سنگ نما را برای شما بیان کرده ایم.

● ابتدا باید به خوبی از موقعیت جغرافیایی ساختمان، نوع سنگ نما و قدمت سنگ نما آگاهی پیدا کنید. زیرا این مواد هر کدام در نحوه انجام پیچ رولپلاک سنگ نما تاثیر دارند.

● بعد از به دست آوردن اطلاعات در مورد موارد بالا شما باید سنگ نما را از دیدگاه های مختلفی مانند: درجه سختی سنگ، ضخامت آن، رگ سنگ، نوع دیواری که سنگ به آن متصل است و نحوه تعبیه سنگ ها مورد بررسی قرار دهید.

● حال باید با استفاده از دریل های مخصوص این کار که به آنها دریل هیلتی گفته می شود. تحت فشار بالا سنگ نما را سوراخ کنید.

● ابتدا باید سنگ های نیمه عمر را سوراخ کنید. زیرا این نوع از سنگ ها در معرض ریزش قرار دارند و احتمال ریزش آن ها بسیار بالا است. شاید تصور کنید که این کار نیاز نیست. اما بهتر است بدانید اگر ابتدا سنگ های نیمه عمر را پیدا نکنید این گونه از سنگ ها بر اثر لرزش حاصل از سوراخ کردن دیگر سنگ ها استحکام خود را از دست می دهد و می‌ریزند.

● حال باید پیچ و رولپلاک در داخل سوراخ های ایجاد شده قرار بگیرد و به خوبی سفت شوند.

● بعد از سفت کردن پیچ رولپلاک باید بندکشی سنگ نما انجام شود. حال می توان گفت عملیات پیچ رولپلاک سنگ نما به پایان رسیده است.

گل نسیم بازدید : 28 دوشنبه 09 مرداد 1402 نظرات (0)

مراحل انجام کفسابی پارکینگ،قیمت کفسابی پارکینگ

کفسابی یکی از بهترین روش ها برای صاف کردن سطح سنگ ها و براق کردن آن ها می باشد. در این روش تقریبا لایه رویی سنگ به طور کامل ساییده می شود. با کف سابی تقریبا تمام پستی بلندی ها و خراش های روی سنگ و سرامیک ها برداشته می شود.

معمولا این کار برای محیط هایی مفید است که چند سال از زمان ساختن آن ها میگذرد. زیرا اگر زمان زیادی از به کار برده شدن سنگ ها بگذرد. سنک حالت کدر و کهنگی به خود می گیرد. نمی توان اینگونه از سنگ ها را تعویض کرد. چون تقریبا هر دو سه سال یکبار چنین حالتی را به خود می گیرند. و تعویض آن ها در این صورت بسیار هزینه بر است. بنابراین بهترین روش برای حل این مشکل کفسابی می باشد.

نحوه انجام کفسابی پارکینگ

معمولا پارکینگ ها چون محل عبور و مرور ماشین ها می باشند. خیلی زود تر از سایر قسمت های خانه کف آن ها کدر و کهنه می شود. همچنین علاوه بر کدری سنگ ها احتمال ایجاد خراش روی سنگ های پارکینگ نیز بسیار زیاد است. به همین خاطر معمولا پارکینگ ها هر چند سال یکبار نیاز به کف سابی دارند. ما در اینجا نحوه انجام کف سابی پارکینگ را برای شما بیان کرده ایم. البته بهتر است بدانید که انجام این کار حتما باید توسط یک فرد ماهر صورت بگیرد. زیرا در غیر این صورت احتمال این که کف سابی به خوبی صورت نگیرد بسیار زیاد است.

تمیز کردن سطح پارکینگ

بعد از این که سطح پارکینگ شما توسط کارشناس بررسی شد و بهترین روش و مواد را به شما معرفی کرد. باید پارکینگ از هر گونه مصالح و مواد اضافی پاک شود یعنی قبل از شروع به کفسابی پارکینگ باید حتما هر نوع آشغال، گرد و خاک و بقایای مصالح ساختمانی از سطح پارکینگ برداشته شوند.

زیرا با این کار تمام موانعی که باعث مشکل در هنگام کار می شوند برداشته می شوند.‌ همچنین بهتر است بدانید که اگر سطح پارکینگ گرد و خاک داشته باشد. با کفسابی نیز نمی توان آن را درخشان کرد. بنابراین پاک کردن گرد و خاک از اهمیت بالایی برخوردار است. هنگامی که می خواهید کفسابی پارکینگ را انجام دهید. باید یک روز قبل از آن تمام ماشین ها از پارکینگ خارج شوند .و هیچ گونه رفت و آمدی صورت نگیرد.

شستن کف پارکینگ

بعد از این که پارکینگ از هر گونه آشغال و گرد و خاک پاک شد. و ماشین ها نیز به بیرون از پارکینگ انتقال یافتند.شما باید اقدام به شستن کف پارکینگ بکنید. معمولا شرکت کفساب پلاس این کار را با استفاده از دستگاه های مخصوص شستشو انجام می دهند‌.اما اگر شما به این دستگاه ها دسترسی ندارید می توانید. با استفاده از مواد شوینده و آب پرفشار و طی های بسیار نرم این کار را انجام دهید. بعد از شستن پارکینگ به هیچ وجه در پارکینگ را باز نگذارید. زیرا این کار باعث می شود .که برروی سطح شسته شده گرد و خاک بنشیند.

خشک کردن سطح پارکینگ

بعد از شستن آن همانگونه که در بالا نیز اشاره کردیم. بهتر است به هیچ وجه در پارکینگ باز نماند. و اجازه ندهید که سطح شسته شده با استفاده از هوای آزاد و به مرور زمان خشک شود. چون در این صورت احتمال گرد و خاک گرفتن پارکینگ بسیار زیاد است. به همین خاطر شما بلافاصله بعد از شستن باید با استفاده از پارچه های بدون پرز و طی های پارچه ای خشک اقدام به گرفتن آب کف پارکینگ و خشک کردن آن بکنید. در این صورت کف پارکینگ برای کفسابی کاملا آماده می باشد.

کفسابی پارکینگ

بعد از اقدامات گفته شده در بالا شما باید با استفاده از دستگاه های مخصوص اقدام به کف سابی پارکینگ بکنید. بهتر است بدانید که این کار را تنها افراد ماهر می توانند انجام دهند. زیرا این گونه از افراد ابتدا میزان خرابی سنگ ها و عمق خراش های روی آن ها را بررسی می کنند. سپس یک لایه از سنگ سطح پارکینگ را برمیدارند. تا سطح پارکینگ کاملا یکدست و شفاف شود.

در واقع در این عمل سطح آسیب دیده سنگ برداشته می شود و چون سنگ ساییده شده است کاملا براق و شفاف می شود. به گونه ای که انگار تازه کف پارکینگ سنگ شده است. کفسابی با روش های مختلفی اتمام می شود. اما روش نانو آن بهترین و جدیدترین روش می باشد. چون بر روی سنگ های ساییده شده لایه ای از نانو قرار میگیرد. که همین امر باعث می شود که سنگ ها تا مدت فراوانی همان حالت درخشان را حفظ کنند. همچنین نانو باعث می شود که طول عمر سنگ های پارکینگ بیشتر شود. همین امر موجب شده است که افراد زیادی امروزه این روش از کف سابی را برای پارکینگ های خود انتخاب کنند.

پاک کردن سطح ساییده شده از مواد اضافه

بعد از کفسابی پارکینگ معمولا خرده سنگ های تراشیده شده زیادی بر روی سطح باقی می مانند. که حتما باید در اولین فرصت پاک شوند. زیرا اگر پاک نشوند و ماشین ها بر روی آن ها رفت و آمد کنند کفسابی درخشندگی خود را از دست می دهد و ممکن است به سطح ساییده شده نیز آسیب وارد شود. بنابراین شما باید به خوبی تمام خرده ریز های به جا مانده از کفسابی را تمیز سپس اجاره ورود ماشین ها را صادر کنید.

سنگ سابی انواع سنگ کف پارکینگ

معمولا برای سطح پارکینگ ها از سنگ های مختلفی استفاده می شود. اما بهتر است بدانید بر روی انواع این سنگ ها رد لاستیک به جا می ماند. معمولا تنها راه کاری که می توان این رد ها را پاک کرد استفاده از سنگ سابی کف پارکینگ می باشد.

هر نوع سنگی دارای ضخامت و مقاومت خاصی است به همین خاطر باید برای آن از لقمه مخصوصی استفاده کرد تا دچار مشکل نشود‌. بنابراین بهتر است که سنگ سابی انواع سنگ کف پارکینگ را به افراد ماهر در این زمینه سپرد. زیرا اینگونه از افراد مهارت و تجربه بالایی دارند و میدانند هر نوع سنگی را چگونه بسابند که دچار مشکل و شکستگی نشود.

کفسابی پارکینگ در تهران

معمولا مجتمع های بسیار بزرگ زیادی در تهران وجود دارند که دارای پارکینگ هستند. پارکینگ مجتمع های مسکونی و شرکت ها دارای بیشترین تعداد رفت و آمد می باشند.و روزانه ماشین های زیادی به آن ها رفت و آمد می کنند. کف این گونه از پارکینگ ها خیلی زودتر از سایر انواع پارکینگ ها دچار کدری و کهنگی می شود. و نیاز به کفسابی پیدا می کند. به همین خاطر در تهران کفسابی پارکینگ بسیار رونق دارد‌.

شرکت های کفسابی زیادی در تهران وجود دارند که این کار را انجام میدهند. بسیاری از افراد تصور می کنند که قیمت کفسابی در تهران بیشتر از سایر شهر ها می باشد. اما بهتر است بدانید این تنها یک تصور اشتباه می باشد زیرا قیمت کفسابی در تهران به هیچ وجه زیاد نیست.

قیمت کفسابی سنگ

گاهی اوقات افراد دوست دارند که از قیمت کفسابی سنگ باخبرشوند. به همین خاطر این کلمه در گوگل بسیار سرچ می شود. برای قیمت کف سابی سنگ نمی توان یک قیمت واحد گفت زیرا به عوامل مختلفی بستگی دارد. که ما چند مورد از آن ها را در این جا برای شما بیان کرده ایم.

● نوع سنگ: سنگ های مختلفی در کف خانه ها و‌پارکینگ ها به کار برده می شوند که قیمت کف سابی هر کدام از آنها متفاوت می باشد.

● روش کف سابی: برای کف سابی سنگ از روش های مختلفی استفاده می شود که در هر روش از مواد خاصی استفاده می شود که دارای قیمت های متفاوتی هستند. بنابراین روش کفسابی نیز بر روی قیمت آن تاثیر می گذارد.

● متراژ: هر چقدر متراژ کف سنگی مکانی که قصد کفسابی آن را دارید بیشتر باشد باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

گل نسیم بازدید : 20 دوشنبه 09 مرداد 1402 نظرات (0)

عوامل مهم در قیمت پیچ رولپلاک سنگ نما

گاهی اوقات ممکن است هنگامی که از خیابان عبور می کنید. متوجه شده باشید که حادثه ای در اثر افتادن یک شی سنگین از نمای ساختمان ها بر روی ماشین و یا افراد در حال عبور اتفاق افتاده باشد. بهتر است بدانید که افتادن سنگ های نما باعث به وجود آمدن خسارت های مالی و جانی زیادی می شود. چون سنگ های نما دارای وزن زیادی می باشند. و از ارتفاع بالا به سمت پایین پرت می شوند. اگر به افراد در حال عبور برخورد کنند. حتما باعث مرگ آن ها می شوند.

همچنین اگر به ماشین های عبوری در آن ناحیه نیز برخورد کنند. حتما خسارت مالی فراوانی به وجود خواهند آورد. اما چگونه می توان از بروز همچین اتفاقاتی جلوگیری کرد؟  تنها راهی که می توان با استفاده از آن از ریزش سنگ نما جلوگیری کرد استفاده از پیچ و رولپلاک سنگ نما می باشد. زیرا با استفاده از پیچ و رولپلاک سنگ نما تمام سنگ های نمای یک ساختمان به خوبی به نما وصل می شوند. و هیچ چیزی نمی تواند باعث ریزش آن ها شود.

پیچ و رولپلاک نما با طناب

گاهی اوقات ریزش سنگ نما در آسمان خراش ها اتفاق می افتد. در این گونه از مواقع ترمیم و پیچ رولپلاک نما کار سختی است. چون ارتفاع کار زیاد می باشد و ترمیم آن کار خطرناکی محسوب می شود.

تنها روشی که در این گونه از مواقع می توان به آن متوسل شد. پیچ و رولپلاک نمای ساختمان بدون داربست می باشد. زیرا در این روش طناب ها به قسمت های محکم ساختمان بسته می شوند.

و احتمال سقوط فردی که پیچ و رولپلاک سنگ نما را انجام می دهد کم می شود. در این روش فرد با واسطه طناب هایی که با آن وصل است می تواند به نقطه مختلف نما دسترسی پیدا کند و با خیالی آسوده آن ها را ترمیم و پیچ و رولپلاک نما کند.

موارد مهم در هنگام اجرای پیچ رولپلاک سنگ نما

پیچ رولپلاک نما یک راه بسیار خوب برای کنترل ریزش نمای ساختمان ها می باشد. و از آن در سراسر دنیا استفاده می شود. اما هنگام اجرای پیچ و رولپلاک سنگ نما بهتر است حتما به بعضی از نکات توجه کنید. ما در اینجا بعضی از این نکات را برای شما بیان کرده ایم.

بررسی نوع سنگ نما

از سنگ های مختلفی برای نمای یک ساختن استفاده می شود. معمولا برای هر سنگی نوع خاصی از پیچ رولپلاک سنگ نما به کار برده می شود. چون ضخامت سنگ ها با هم متفاوت است. به همین خاطر باید قبل از اقدام به خرید پیچ رولپلاک سنگ نما ابتدا نوع سنگ را بشناسید و ضخامت آن را اندازه گیری کنید تا بتوانید مناسب ترین پیچ رولپلاک را برای آن تهیه کنید.

شناسایی سنگ های آسیب دیده در نما

معمولا در نمای ساختمان ها همه سنگ ها با هم آسیب نمی بینند. و ممکن است تنها چند تا از آن ها سست شوند. اما یکی از مهمترین کارهایی که همه افراد باید قبل از اقدام به پیچ و رولپلاک سنگ نما انجام دهند.

این است که حتما سنگ های آسیب دیده را شناسایی کنند. زیرا اگر این سنگ ها را شناسی نشوند چون سست شده اند ممکن است. بر اثر لرزشی که برای سوراخ کردن سنگ ها ایجاد می شود سقوط کنند‌. بنابراین باید ابتدا این سنگ ها شناسی شوند تا تعمیر شوند. سپس اقدام به پیچ رولپلاک نما سایر سنگ ها شود.

بررسی تعداد سنگ های ریزش کرده

هر گاه که قسمتی از سنگ نمای یک ساختمان ریزش کرده باشد. فردی که قصد پیچ و رولپلاک کردن آن را دارد. باید ابتدا تعداد سنگ های ریزش کرده، ابعاد، رنگ و نوع سنگ ها را تشخیص دهد. زیرا قبل از انجام رولپلاک نمای ساختمان باید تمام قسمت های نما که سنگ آن ریزش کرده با سنگ مناسب پوشیده شوند. سپس اقدام به پیچ و رولپلاک نما تمام سنگ های نما شود.

چه عواملی بر روی قیمت پیچ رولپلاک سنگ نما تاثیر دارند؟

اگر سنگ نمای ساختمان شما آسیب دیده و به دنبال این هستید. که قیمت پیچ رولپلاک سنگ نما را بدانید بهتر است ادامه این مطلب را مطالعه کنید. چون ما در اینجا بعضی از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نما را برای شما بیان کرده ایم.

تعداد سنگ ها

یکی از مهمترین مواردی که بر روی قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نما تاثیر می گذارد. تعداد سنگ ها می باشد. زیرا هر چقدر که تعداد سنگ های نمای یک ساختمان بیشتر باشد.

فردی که قصد پیچ و رولپلاک کردن نمای ساختمان را دارد. باید وقت و دقت بیشتری را برای انجام این کار بگذارد‌. استاندارد ترین فاصله ای که برای قرار دادن پیچ و رولپلاک سنگ نما باید رعایت شود. فاصله ۴۰سانتی می باشد.

اما اگر ابعاد سنگ ها کوچک باشد. باید فاصله پیچ ها را نزدیک تر در نظر گرفت. همین امر باعث می‌شود. که تعداد پیچ های به کار رفته در پیچ رولپلاک سنگ نما بیشتر شود. که خودبه خود باعث بالا رفتن قیمت می شود.

جنس سنگ نما

جنس سنگ نما نیز یکی از عوامل تاثیر گذار بر قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نما می باشد. زیرا سنگ هایی که برای نمای ساختمان ها به کار میروند. دارای مقاومت های متفاوتی هستند. و نیاز است برای سوراخ کردن هر نوع سنگی وقت و نیروی خاصی بگذاریم برای مثال: سنگ نما های گرانیت چون سختی زیادی دارند. و چسبندگی پایینی دارند همیشه نیاز است. که برای پیچ ورولپلاک آن ها هزینه بیشتری پرداخت شود. چون فاصله پیچ ها در این گونه از سنگ نما ها کم می باشد.
اما در مقابل سنگ نما های گرانیتی سنگ نما های تراورتن قرار دارند. که بافت بسیار نرمی دارند و به راحتی سوراخ می شوند. همچنین تعداد پیچ و رولپلاک سنگ نما کمی نیز نیاز دارند. به همین خاطر برای پیچ و رولپلاک کردن اینگونه از سنگ نما ها نیاز به زحمت زیادی نیست. همین موارد باعث شده اند. که هزینه پیچ رولپلاک نما های تراورتن کم باشد.

نوع ملات

گاهی اوقات نوع ملاتی که در پشت سنگ نما به کار میرود. نیز بر قیمت پیچ رولپلاک سنگ نما تاثیر می گذارد. امروزه به خاطر افزایش قیمت سیمان بعضی از نما کار ها بجای ملات پشت سنگ ها را با نخاله پر می کنند. همین امر باعث میشود که مقاومت سنگ نما به شدت پایین بیاید و خیلی سریع شروع به ریزش کند. بنابراین نیاز است که برای ماندگاری آن ها تعداد زیادی پیچ رولپلاک سنگ نما به کار رود. به همین خاطر هر گاه پشت سنگ نما یک ساختمان با نخاله پر شود هزینه پیچ رولپلاک سنگ نما آن بیشتر می شود.

سنگ های آسیب دیده

همانگونه که در بالا نیز اشاره کردیم. سنگ های آسیب دیده یک ساختمان قبل از اقدام به پیچ و رولپلاک کردن نما باید ترمیم شوند. معمولا هزینه ترمیم سنگ های آسیب دیده جداگانه محاسبه می شود. به همین خاطر هر چقدر میزان سنگ های آسیب دیده بیشتر باشد. هزینه بیشتری برای پیچ و رولپلاک آن نما در نظر گرفته می شود.

وسعت کار

معلوم است که هر چقدر فضای نمای یک ساختمان وسیع باشد هزینه آن نیز بیشتر خواهد بود. زیرا نما هایی با متراژ زیاد برای پیچ رولپلاک نما نیاز به زمان و کار زیادی دارند. همچنین میزان حساسیت کار در نما های وسیع زیاد است. اما دقیقا برعکس نما های وسیع نما های کوچک وقت و دقت کمی نیاز دارند. به همین خاطر هزینه رولپلاک نمای ساختمان آن ها کم است.

گل نسیم بازدید : 39 دوشنبه 09 مرداد 1402 نظرات (0)

 ساب زدن سنگ کف برای چه مکانی هایی اهمیت دارد؟

ساب زدن سنگ کف یکی از بهترین روش هایی می باشد. که امروزه برای درخشان کردن سنگ کف خانه ها از آن استفاده می شود. به احتمال زیاد بسیاری از شما این سوال را بپرسید. که در چه مواقعی ساب زدن سنگ کف نیاز است؟

هنگامی که سنگ کردن کف یک خانه تمام می شود. معمولا بر روی سنگ ها مقدار زیادی مصالح ساختمانی باقی می ماند. همچنین در بعضی از مواقع ممکن است. که کف ساختمان حتی بعد از سنگ شدن نیز تراز نشود‌. همین امر باعث می شود. که کف خانه حالت یک دستی نداشته باشد. در این مواقع بهترین روش برای زیبا کردن و یک دست کردن کف خانه ساب زدن سنگ کف می باشد.

زیرا در این روش یک لایه کامل از روی سنگ ها برداشته می شود. و سنگ های کف ساختمان بسیار درخشان می شوند‌. همچنین بهتر است بدانید چون این لایه به واسطه دستگاه های مخصوص برداشته می شود. در تمام سطح خانه حتی شما نمی توانید یک سانت اختلاف پیدا کنید.

ساب زدن سنگ با فرز

گاهی اوقات کف یک مکان به گونه ای است. که نمی توان برای ساب زدن آن از دستگاه های ساب زنی استفاده کرد. در این گونه از مواقع تنها روشی که می توان با استفاده از آن چنین مکان های را درخشان کرد.

ساب زدن سنگ با فرز می باشد. اما بهتر است بدانید سال زدن سنگ با فرز را تنها افرادی می توانند انجام دهند. که مهارت بالایی در این گونه از کارها دارند. چون کوچکترین بی احتیاطی باعث می شود. سنگ به وسیله فرز برش داده شود. و یا کاملا بشکند. ما در این جا روش ساب زدن سنگ را با استفاده از فرز برای شما به طور کامل بیان کرده ایم.

مرحله اول ساب زدن سنگ با فرز

این کاری که هنگام ساب زدن با فرز باید انحام دهید. پاکسازی محل مورد نظر از هر گونه آشغال و گرد خاک می باشد.‌ بعد از پاک کردن باید به خوبی کف مکانی را که می‌خواهید. ساب زنی کنید بشویید. برای شستشو بهتر است از دستگاه مخصوص شستشو استفاده کنید.‌ اما معمولا مکان هایی که به واسطه فرز سنگ سابی می شوند. را نمی توان به با دستگاه شستشو داد. چون مکان های هستند. که قابلیت دسترسی به آن ها دشوار است. و یا سطح آن ها بسیار کم می باشد. مانند راه پله های بسیار باریک. بنابراین بهتر است که برای شستشوی آن ها از پد های بسیار نرم استفاده کنید. تا سنگ ها به خوبی شستشو داده شوند.

مرحله دوم ساب زدن سنگ با فرز

بعد از شستشو باید به واسطه پارچه های بدون پرز به خوبی نم آن را بگیرد و خشک کنید.حال باید سطح سنگ مورد نظر با استفاده از دستگاه فرز و توسط یک فرد بسیار ماهر در این زمینه ساب زنی شود.

بعد از ساب زنی سنگ باید سطح مورد نظر را از خرده ریز های سنگ ساب داده شده پاک کنید. توجه داشته باشید اگر قصد شستشوی سطح مورد نظر را برای پاک کردن دارید. نباید آب را از راه آب های باریک خارج کنید.‌ زیرا این آب با سنگ ریزه قاطی می باشد. و باعث مسدود شدن آب راه های باریک می شود.

قیمت ساب زدن کف

قیمت ساب زدن کف به عوامل مختلفی بستگی دارد. به همین خاطر یک قیمت واحد را نمی توان برای آن بیان کرد. همچنین بهتر است. بدانید که شرکت های مختلف برای انجام این کار قیمت های متفاوتی دارند.

کفسابی سنگ خانگی

سنگ خانگی نقش بسیار مهمی در زیبایی خانه ها دارد. در صورتی که این سنگ ها درخشندگی خود را از دست بدهند. و کدر شوند‌ خانه زیبایی خود را از دست می دهد‌. به همین خاطر افراد زیادی وجود دارند. که هر چند سال یک بار اقدام به کفسابی سنگ های خانه خود می کنند. تا همیشه خانه ای درخشان و زیبا داشته باشند.

 ساب زدن سنگ کف برای چه مکانی هایی اهمیت دارد؟

معمولا امروزه برای درخشان کردن که مکان های مختلفی از روش کفسابی استفاده می شود. اما مکان هایی وجود دارند که انجام این کار برای آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است. ما در این جا چند مورد از این مکان ها را به شما معرفی کرده ایم.

ساب زدن سنگ کف تالار های پذیرایی

در تالار های پذیرایی معمولا مراسم عروسی و تولد زیادی برگزار می شود. یکی از رازهای موفقیت هر تالار زیبایی و شکیل بودن آن می باشد. معمولا در تالار ها درخشان بودن کف می تواند. باعث انعکاس نور در محیط شود. که همین امر باعث زیباتر دیده شدن تالار می شود.

اما چون میزان رفت و آمد در این گونه از مکان ها ها زیاد است. معمولا سنگ های کف بعد مدت کمی درخشانی خود را از دست می دهند. و به هیچ وجه نمی توان آن ها را با شستشو های مکرر نیز درخشان کرد‌.

بنابراین تنها روشی که می تواند. باعث درخشش دوباره کف اینگونه از مکان ها شود ساب زدن سنگ کف می باشد. همین امر باعث شده است. که صاحبان تالار های پذیرایی بسیار از این روش استقبال کنند. زیرا با استفاده از این روش دیگر نیاز نیست که هر چند سال یکبار کفپوش های تالار خود را تعویض کنند.

ساب زدن سنگ کف نمایشگاه های اتومبیل

به احتمال زیاد اگر تاکنون به نمایشگاه های اتومبیل مراجعه کرده باشید. متوجه شده اید که کف آن ها بسیار درخشان و‌ تمیز می باشد. بهتر است بدانید در صورتی که کف یک نمایشگاه براق و درخشان باشد. باعث می شود که ماشین ها به صورت بهتری به چشم بیایند. بنابراین می توان گفت درخشانی کف به جلب نظر مشتری کمک می کند.

اما چون میزان رفت و آمد ماشین ها در اینگونه از مکان ها زیاد است. خیلی زود بر روی کف نمایشگاه ها، رد چرخ ماشین ها باقی می ماند. و سنگها درخشانی خود را از دست می دهند. ساب زدن سنگ کف توانسته است. در چند سال گذشته کمک زیادی به نمایشگاه داران ماشین بکند. زیرا با استفاده از این روش می توانند به راحتی خراش هایی که بر اثر چرخ ماشین ها روی سنگ کف نمایشگاه ایجاد شده اند. را از بین ببرند و یک درخشندگی ویژه به سنگ ها ببخشند.

ساب زدن سنگ کف لابی مجتمع های بزرگ

لوکس بودن مجتمع های  مسکونی و تجاری  تاثیر زیادی بر روی میزان قیمت واحد های آن ها دارد. یکی از اولین مکان هایی که در هر مجتمع دیده می شود. و شیک بودن آن اهمیت زیادی دارد لابی می باشد.

لابی یک مجتمع زمانی شیک و لوکس به چشم می آید. که کف تمیز و درخشانی داشته باشد. اما هر چقدر هم که سازنده ساختمان از سنگ های نفیس برای این گونه از مکان ها استفاده کند.

چون میزان رفت و آمد در لابی یک ساختمان  زیاد است. سنگ های کف آن بعد از چند سال درخشندگی خود را از دست می دهند. و باعث می شوند لابی و مجتمع به طور کامل ظاهر شکیل خود را از دست بدهد. به همین خاطر در چند سال گذشته صاحبان مجتمع های تجاری و مسکونی استقبال بسیار زیادی را از روش ساب زدن سنگ کف کرده اند.

سنگ ساب دستی

سنگ ساب های دستی دارای اندازه کوچکی هستند. هنگامی که نمی توان از سنگ ساب های تک فاز و سه فاز استفاده کرد. این نوع از دستگاه کارایی زیادی دارند. همچنین بهتر است بدانید. که معمولا از سنگ ساب های دستی برای ساییدن سنگ کابینت ها و‌اپن استفاده می کنند. چون به خاطر اندازه مناسبی که دارد می تواند هر سطحی را با هر اندازه ای بسابد.

گل نسیم بازدید : 20 دوشنبه 09 مرداد 1402 نظرات (0)

نحوه انجام نماشویی با واترجت سندبلاست،قیمت نماشویی

همانگونه که میدانید نماشویی در واقع به شستشوی نمای بیرونی ساختمان گفته می شود. و تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی نمای ساختمان ها دارد. امروزه چون میزان گرد و خاک و آلودگی هوا در شهرها زیاد است. کار نماشویی رونق بسیار زیادی گرفته است. روش های زیادی برای نماشویی وجود دارد. انتخاب روش نماشویی با توجه به شرایط ساختمان به انتخاب فردی که این کار را انجام می دهد بستگی دارد.

همه افرادی که در ساختمان های بزرگ زندگی می کنند. می دانند که تمام ساختمان ها هر چند وقت یک بار به خاطر کثیفی نمای آن نیاز به نماشویی دارند. و اگر این کار دیر انجام شود آلودگی های ناشی از باران های اسیدی به بافت مصالح ساختمانی به کار رفته در نمای ساختمان آسیب می زنند. و باعث می شوند نمای ساختمان دیگر حتی با نماشویی نیز نتواند ظاهر زیبای خود را به دست آورد.

نماشویی با واترجت سندبلاست

استفاده از واترجت برای نماشویی یکی از جدید ترین روش های شستشوی نما می باشد. که در آن از هوا برای پاشش مواد شوینده با قدرت زیادی بر روی سطوح استفاده می شود. شستشوی نما با سند بلاست باعث می شود آلودگی های سطحی نما از بین بروند و یک سطح صاف و یک دست به وجود آید. اسم های زیادی برای نماشویی با سند بلاست وجود دارد که از جمله آن ها می توان به انفجار ساینده و بلاست مهره ای اشاره کرد.

برای نماشویی با واترجت سندبلاست از یک ماشین برقی که برای پاشیدن ذرات شن و یک کمپرسور هوا استفاده می شود. این ماشین می تواند ذرات شن را باقدرت زیرا بر روی نما بپاشد. هنگامی که ذرات شن با قدرت زیاد به سطح نما برخورد می کنند. می توانند با راحتی نمای ساختمان را تمیز کنند و یک سطح یک دست و صاف برای ساختمان به وجود آورند.

مراحل کار با واتر سندبلاست

یکی از مهم ترین خواص ماسه خاصیت سایشی آن می باشد. به احتمال زیاد همه شما سمباده را از نزدیک دیده اید. بهتر است بدانید ذرات ریزی که بر روی سطح آن وجود دارند. و باعث سایش و صاف شدن سطوح می شوند. شن های بسیار ریزی هستند. سند بلاست نیز عملکردی مانند سمباده دارد و می تواند با از بین بردن سطح آلوده یک سطح شفاف و کاملا صاف را در اختیار ما قرار دهد. مراحل کار با سندبلاست را بری شما بیان کرده ایم.

مرحله اول نماشویی با واترجت سندبلاست

اولین مرحله برای شستشوی نما با سندبلاست ریختن ماسه های بسیار ریز در دستگاه سند بلاست است. بهتر است بدانید تمام دستگاه های واترجت سندبلاست یک محفظه مخصوص دارند. که برای ریختن ماسه در آن طراحی شده اند.

مرحله دوم واترجت سندبلاست

در مرحله دوم باید دستگاه واترجت سندبلاست به یک کمپرسور هوا وصل شود. تا بتوان به واسطه هوای آن ذرات شن را با بالاترین قدرت به سطح نما پاشید. زیرا هنگامی که کمپرسور هوا باه دستگاه سند بلاست وصل می شود. و دستگاه را فعال می کنیم ماسه ها از طریق یک نازل به سمت بیرون هدایت می شوند. و بسته به تنظیماتی که شما بر روی دستگاه انجام می دهید. فشار پاشش شن ها ممکن است بین ۵۰تا۱۳۰پوند در اینچ مربع متغیر باشد.

مرحله سوم

در مرحله سوم بعد از تنظیم دستگاه باید در ابتدای نمای ساختمان قرار بگبرید. تا بتواند از بالا به پایین با روشن کردن دستگاه و بلاست شدن شن در تمام سطح نما اقدام به شستشو و صاف کردن نما بکنید.

قیمت نماشویی

قیمت نماشویی به هیچ وجه یک قیمت واحد نیست. چون عوامل مختلفی مانند: محل ساختمان، میزان دسترسی نما، میزان کثیفی نما، ارتفاع نما و جنس نما بر روی آن تاثیر دارد.

از دستگاه واترجت سندبلاست برای شستشوی کدام نماها استفاده می شود؟

بهتر است بدانید که دستگاه های سندبلاست دارای دو نوع آب محور و هوا رانده می باشند‌. هر کدام از این دستگاه ها برای نماهایی با جنس های خاص مورد استفاده قرار می گیرند. معمولا از دستگاه های واترجت سند بلاست آب محور برای شستشوی نما هایی با جنس آجر، بتن و سنگ استفاده می شود.

زیرا یکی از خواص استفاده از این دستگاه این است که از زوال سطوح جلوگیری می کند. و می تواند سطوح را به خوبی آماده سازی کند. همچنین بهتر است بدانید که از دستگاه های هوا رانده برای شستشوی سطوح فلزی استفاده می شود. زیرا این دستگاه از تجمع رطوبت برروی سطح ها جلوگیری می کند و باعث می شود سطح های فلزی زنگ نزنند.

نماشویی با راپل

یکی از روش های شستشوی نما که امروزه بیشترین طرفدار را دارد. و از آن استفاده های زیادی می شود نماشویی با راپل است. در این روش فردی که می خواهد نما را شستشو دهد.

از طناب برای دسترسی به قسمت های مختلف نما استفاده می کند. در واقع این افراد می توانند با مهارت طناب های محکم و مخصوص این کار را به قسمت های خاصی از ساختمان وصل کنند. تا بتوانند به واسطه آن ها بر روی تمام سطح نما رفت و آمد کنند. و قسمت های مختلف نما را شستشو دهند.

همچنین بهتر است بدانید که نماشویی با طناب شباهت زیادی به ورزش کوهنوردی دارد‌‌. و از این ورزش الگو برداری می کند. این روش به متخصصان نماشویی ساختمان این امکان را می دهد. که بدون هیچ نگرانی در هر ارتفاعی به مدت زمان زیادی کار کنند.

نماشویی با داربست

معمولا برای نماشویی از دو روش شستشوی نما با داربست و بدون داربست با راپل استفاده می شود. روش اول اولین شیوه ای است که برای شستشوی نما به کار برده شده است و بسیار مرسوم است. در این روش برای شستشوی قسمت های مختلف نما از داربست استفاده می شود و میزان دسترسی افراد به قسمت های مختلف نما کم می باشد.

نماشویی بدون داربست

اما روش دوم که راپل نام دارد در طی چند سال اخیر یعنی در دهه ۸۰ به وجود آمده و به خاطر مزایای زیادی که دارد توانسته است در مدت زمان کمی طرفدار زیادی به دست آورد و به عنوان ایمن ترین و اثر بخش ترین روش شناخته می‌شود.

مزایای نماشویی با راپل

● نماشویی با راپل باعث می شود. که امکان سقوط افرادی که این کار را انجام می دهند. تقریبا صفر شود. به همین خاطر صاحب کاران و شرکت های بیمه این روش را ترجیح می دهند. چون باعث آسودگی خاطر آن ها می شود.

● استفاده از طناب و کمربند ایمنی باعث می شود. حتی اگر افراد در ارتفاع بالا نیز قرار بگیرند. خطری آن ها را تحدید نکند. بنابراین همین امر باعث افزایش کیفیت کار این گونه از افراد می شود.

● نماشویی با راپل مزایای زیادی از نظر قیمت و سطح کیفی کار در مقایسه با روش نماشویی با داربست دارد. و باعث شده است که تقریبا استفاده از داربست برای نماشویی کاملا طرفدارن خود را از دست بدهد. و به یک روش منسوخ شده تبدیل شود.

● همچنین بهتر است بدانید. که یکی از مهمترین مزایای نماشویی با راپل صرفه جویی در وقت است. چون در این روش نیاز با بستن داربست نیست.

چه فصل هایی برای نماشویی مناسب می باشند؟

بسیاری از افراد فکر می کنند که گرد و خاک باعث رسوب کثیفی بر روی نما و آسیب رسیدن به آن می شود. ولی بهتر است بدانید این کاملا یک فکر اشتباه است. چون اصلی ترین موردی که باعث آسیب به نما می شود. باران های اسیدی می باشند این گونه از باران ها معمولا در فصل های سرد سال شروع به بارش می کنند. بنابراین بهترین زمان برای نماشویی اسفند ما می باشد. که زمان تمام شدن بارش این باران ها می باشد.

نماشویی در تهران

گل نسیم بازدید : 11 چهارشنبه 17 خرداد 1402 نظرات (0)

از سنگ های قدیمی و پر کاربرد سنگ مرمریت صلصالی است که از قدیم به عنوان سنگ کف پله یا دیوارهای داخلی ساختمان استفاده می شود.زمینه اصلی رنگ سنگ های مرمریت(Marble Stone) صلصالی کرم روشن ویاسی می باشد که رگه های سینوسی نوار قلبی نیز در آن دیده می شود.

البته این سنگ نیز مانند سنگ سیمکان سورت های گوناگونی دارد که این سورت ها تمام ویژگی های یکدیگر را دارا می باشند و تنها تفاوت آنها، داشتن رنگ های تیره تر و رگه های سینوسی بیشتر می باشد. در این سنگ نیز به منظور بالا بردن دوام، استحکام و جلای سنگ از رزین و اپوکسی استفاده می شود.

ویژگی های سنگ صلصالی

بیشتر علاقه مندان سنگ صلصالی به دلیل رنگ های روشن و قیمت مناسبی که این سنگ از آن برخوردار است، اقدام به خرید آن می نمایند. از موارد کاربرد سنگ صلصالی بیشتر برای سنگ فرش کردن ساختمان های مسکونی، مانند؛ سنگ کف پارکینگ، سنگه پله، سنگ دیواره راه پله ها و غیره استفاده می شود. سنگ های مرمریت صلصالی تولید شده در کشور هم به صورت خام و هم به صورت فرآوری شده به سایر کشورها صادر می شود.

نا گفته نماند در سورت های یاسی، این سنگ به دلیل دارا بودن رنگی خاص، به سختی با سنگ های دیگر جهت طراحی دکوراسیون داخلی ست میشوند و از طرفی هم به کار بردن آن به طور یکدست، غالبا فضای زیبایی را خلق نمیکند. به همین جهت در استفده از این سنگ باید این نکته را مدنظر قرار داد.

کفسابی سنگ صلصالی

کفسابی سنگ صلصالی قیمت متوسطی دارد و در تهران معمولا با قیمتی در حدود متوسط انجام می شود. این سنگ نیز آینه ای می شود ولی نه در حد سنگهایی مانند دهبید به دلیل وجود رگه های فراوان در سنگ آینه ای بودن سنگ زیاد به چشم نخواهد آمد. ولی شما می توانید لامپ های سقف را در کف سنگ ببینید ولی انتظار دیدن تصویر خود در سنگ انتظار نابجایی است زیرا کیفیت خود سنگ آنچنان بالا نیست.

قیمت کفسابی سنگ صلصالی

قیمت سنگسابی صلصالی بر اساس هر متر مربع است و بسته به پارامترهای مختلف قیمت آن متغیر است که به شرح عوامل موثر در قیمت کفسابی صلصالی می پردازیم.

نوع سنگ

مهم ترین عامل موثر در قیمت سنگ سابی است .

متراژ محیط

هر چه متراژ محیط بالاتر باشد کار برای کف ساب به صرفه تر است.

محل کفسابی سنگ صلصالی

اگر محل کفسابی سنگ صلصالی در داخل شهر باشد قیمت کف سابی پایین تر است و اگر در بیرون شهر باشد قیمت اندکی بالاتر است.

سابقه ساب خوردن سنگ صلصالی

اگر سنگ قبلا ساب خورده باشد مسلما ایرادات کلی آن مانند ناهمواری و … رفع شده است بنابراین قیمت تمام شده در مرحله بعد پایینتر خواهد بود.

میزان ایراد سنگ صلصالی و یا انتظار کارفرما

قیمت سنگ سابی به انتظار کارفرما هم بستگی دارد بعضی از کارفرمایان ملاکشان فقط تمیزی سنگ یا بتن است که مسلما قیمت این نوع سابزنی پایین تر است اما بعضی از کارفرمایان می خواهند سنگ ترمیم شود(سوراخها و درزها گرفته شود) و خاصیت آینه ای بگیرد که قیمت این نوع سنگ سابی بالاتر خواهد بود.

وجود یا عدم وجود برق سه فاز در محل کفسابی سنگ صلصالی

کفسابی با دو نوع دستگاه تک فاز و سه فاز کفسابی قابل انجام است نوع سه فاز هم به لحاظ کیفیت و هم به لحاظ سرعت کار کف سابی و هم به لحاظ قیمت نسبت به نوع تک فاز مزیت دارد . اگر در محل کف سابی آسانسور (آسانسور با برق سه فاز کار می کند)موجود باشد ما می توانیم کار شما را با دستگاه سه فاز انجام دهیم.

گل نسیم بازدید : 24 چهارشنبه 17 خرداد 1402 نظرات (0)

سنگ مرمریت خوی در سنگ فرش و نمای داخلی ساختمان استفاده می شود. و یکی از سنگ های پر مصرف در بین سنگ های مرمریت می باشد. این سنگ مرمریت خوی زیبایی،گرمی و شکوه را به ساختمان شما می دهد. یکی از مهم ترین کاربردهای سنگ مرمریت خوی استفاده از آن بعنوان سنگ کف می باشد. از این سنگ برای هتل های لوکس،مراکز تجاری بزرگ،واحدهای مسکونی می توان استفاده کرد.

نحوی کفسابی سنگ خوی

اولین مرحله برای کفسابی ساختمان،ساب با لقمه 46 است که برای یکدست کردن سنگ ها و رفع پستی و بلندی سنگ مورد استفاده قرار میگیرد.

در مرحله دوم ساب با لقمه 60 است که جهت پر کردن درزهای سنگها و یا بتونه نمودن آنها مورد استفاده قرار می گیرد.

مرحله سوم ساب با لقمه 120 است و سپس لقمه 220 است برای اینکه حتی یک خط روی سنگ باقی نماند. و در این مرحله از کفسابی سنگ کاملا مات خواهد شد.

مرحله چهارم مرحله ساب (شروع مرحله براقی) با لقمه لاکی امیر خانی است.

که شروع پرداخت و یا سابهای براق کننده می باشد این ساب خطوط ریزی هم ایجاد می کند.

پنجمین مرحله ساب با لقمه ۶۰۰ است که خطوط ریز ساب با لقمه لاکی را از بین می برد.

ششمین مرحله ساب با لقمه ۸۰۰ است.

هفتمین مرحله ساب با لقمه سیناکس است.

هشتمین مرحله ساب ایتالیایی است که از این ساب جهت درخشندگی فوق العاده سنگ ها مورد استفاده قرار می گیرد.

ویژگی های سنگ مرمریت خوی :

یکی از ویژگی های سنگ مرمریت خوی تولید انبوه آن است که باعث می شود کارفرمایان و سازندگان پروژه های بزرگ میتوانند بدون دغدغه سنگ مورد نیاز پروژه را تامین نمایند.از این سنگ برای سرویس های بهداشتی , حمام و مکان هایی که با آب و رطوبت سر و کار دارد از جمله آشپزخانه می توان از این سنگ استفاده نمود.

تخلخل کم باعث افزایش مقاومت این سنگ می شود و فراوری آن نیز مقاومت آن را تا حد زیادی افزایش می دهد. از این رو دوام و طول عمر آن نیز بالاست. همچنین از دیگر ویژگی های سنگ مرمریت خوی مقاومت سایشی بالای آن است.

نکات مهم در هنگام کفسابی سنگ مرمر خوی

در کفسابی ساختمان باید این نکته را در نظر داشته باشید که اثاث ساختمان را در موقع کفسابی باید به اتاق یا منزل دیگری برای مدت کوتاهی (بسته به متراژ ساختمان) انتقال دهید چون کار کفسابی کاری فاضلاب داری است و با وجود اثاثیه کار برای کفسابی دشوار خواهد شد. در کفسابی پارکینگ ماشین ها را و وسایل دیگر را از پارکینگ خالی کنید و این نکته را نیز در نظر داشته باشید.

که اگر سنگی لق زدگی دارد حتما موضوع را به کفساب کار انتقال دهید. چون زیر دستگاه سنگسابی احتمال شکستن سنگ لق زده هست. در کفسابی پله اگر روی پله فرش یا موکت و یا چیزهایی مثله گلدان و جا کفشی هست حتما جمع آوری کنید. اگر در قسمتی از پارکینگ ساختمان یا منزل اسید یا ماده ای ریخته شود به اندازه ای که رد آن برود و اثری از آن نماند. (معمولا یک میلیمتر یا حداکثر دو میلیمتر) از لایه سنگ برداشته می شود.

قیمت سنگ سابی سنگ خوی

قیمت کفسابی سنگ خوی بر اساس متر مربع و متراژ است. برای اطلاع از قیمت دقیق کفسابی سنگ خوی با کارشناسان فروش کفساب پلاس تماس بگیرید.

گل نسیم بازدید : 13 چهارشنبه 17 خرداد 1402 نظرات (0)

 سنگ مرمریت خوی دارای زمینه کرم و زیتونی است که امواج کرم زیتونی و گل یخی در آن دیده میشود. سورت های دیگر سنگ مرمریت خوی نیز همان ویژگی و خواص را دارند با این تفاوت که هر چه قدر تنوع کانی های تشکیل دهنده سنگ بیشتر باشه سنگ تنوع رنگ بیشتری خواهد داشت.

ویژگی های سنگ مرمریت خوی

وزن حجمی ۲/۷ یکی از بارز ترین خصوصیات سنگ خوی هست همینطور کامپکت بسیار بالا که باعث بی نیاز شدن این سنگ به رزین و اپوکسی جهت پرکردن خلل و فرج یا داران چسبندگی بیشتر به سنگ میباشد. در واقع استفاده از اپوکسی در این محصول ضرورتی ندارد و اگر استفاده بشود صرفا جهت شاینینگ بیشتر میباشد.

درصد سیلیس بالا یکی دیگر از خصوصیات خوب این سنگ است که خود باعث محکم بودن این مرمریت میباشد. طیف رنگی مرمریت های خوی از کرم تیره یا همان زیتونی تا کرم روشن هست که هر چه قدر تیره تر باشد سنگ محکمتر و مقاومتر خواهد بود سنگهای روشن تر درصد آهک بیشتری داشته ضعیفتر هستند.

مرمریت ابریشم خوی با رنگ پوست پیازی یکی از منحصر به فرد ترین مرمریت ها میباشد. همینطور مرمریت رزالیای خوی که زیبایی خاصی داشته و طرفداران بسیار بالایی در کشورهای حوزه خلیج فارس و چین و هند دارد.

نحوی کفسابی سنگ خوی

در فرآیند کفسابی با توجه به نوع سنگ از پدهای مخصوص که به ترتیب شماره استفاده می گردد . و بسته به نوع سنگ بین ۶ الی ۱۷ سری عملیات کفسابی و سنگ سابی انجام می شود.

و مواردی شامل اختلاف سطح ، پستی و بلندی ها ، مات شدن ، خوردگی ، ترک ها و …. را در مورد انواع سطوح سنگی شامل گرانیت ، مرمریت ، تراورتن ، هرسین ، گوهره ، دهبید ، سنگ های چینی ، لاشه سنگ و …. و سطوح بتنی و موزاییک را به نحو احسنت برطرف ساخته و زیبایی و براقیت چشمگیری روی سطح ایجاد می کند.

 سیاهی و چرک کمتری به خود بگیرد. کفسابی سنگ ها به دو روش سنتی و روش های نوین با دستگاه و تجهیزات پیشرفته انجام می گیرد. کفسابی درجه ۱ بندها با چسب بتن و سیمان سفید پر شده است. برای اطلاع از قیمت کفسابی میتوانید با کارشناسان فروش کفساب پلاس تماس بگیرید.

گل نسیم بازدید : 16 چهارشنبه 17 خرداد 1402 نظرات (0)

 سنگ مرمریت خوی دارای زمینه کرم و زیتونی است که امواج کرم زیتونی و گل یخی در آن دیده میشود. سورت های دیگر سنگ مرمریت خوی نیز همان ویژگی و خواص را دارند با این تفاوت که هر چه قدر تنوع کانی های تشکیل دهنده سنگ بیشتر باشه سنگ تنوع رنگ بیشتری خواهد داشت.

ویژگی های سنگ مرمریت خوی

وزن حجمی ۲/۷ یکی از بارز ترین خصوصیات سنگ خوی هست همینطور کامپکت بسیار بالا که باعث بی نیاز شدن این سنگ به رزین و اپوکسی جهت پرکردن خلل و فرج یا داران چسبندگی بیشتر به سنگ میباشد. در واقع استفاده از اپوکسی در این محصول ضرورتی ندارد و اگر استفاده بشود صرفا جهت شاینینگ بیشتر میباشد.

درصد سیلیس بالا یکی دیگر از خصوصیات خوب این سنگ است که خود باعث محکم بودن این مرمریت میباشد. طیف رنگی مرمریت های خوی از کرم تیره یا همان زیتونی تا کرم روشن هست که هر چه قدر تیره تر باشد سنگ محکمتر و مقاومتر خواهد بود سنگهای روشن تر درصد آهک بیشتری داشته ضعیفتر هستند.

مرمریت ابریشم خوی با رنگ پوست پیازی یکی از منحصر به فرد ترین مرمریت ها میباشد. همینطور مرمریت رزالیای خوی که زیبایی خاصی داشته و طرفداران بسیار بالایی در کشورهای حوزه خلیج فارس و چین و هند دارد.

نحوی کفسابی سنگ خوی

در فرآیند کفسابی با توجه به نوع سنگ از پدهای مخصوص که به ترتیب شماره استفاده می گردد . و بسته به نوع سنگ بین ۶ الی ۱۷ سری عملیات کفسابی و سنگ سابی انجام می شود.

و مواردی شامل اختلاف سطح ، پستی و بلندی ها ، مات شدن ، خوردگی ، ترک ها و …. را در مورد انواع سطوح سنگی شامل گرانیت ، مرمریت ، تراورتن ، هرسین ، گوهره ، دهبید ، سنگ های چینی ، لاشه سنگ و …. و سطوح بتنی و موزاییک را به نحو احسنت برطرف ساخته و زیبایی و براقیت چشمگیری روی سطح ایجاد می کند.

 سیاهی و چرک کمتری به خود بگیرد. کفسابی سنگ ها به دو روش سنتی و روش های نوین با دستگاه و تجهیزات پیشرفته انجام می گیرد. کفسابی درجه ۱ بندها با چسب بتن و سیمان سفید پر شده است. برای اطلاع از قیمت کفسابی میتوانید با کارشناسان فروش کفساب پلاس تماس بگیرید.

گل نسیم بازدید : 5 چهارشنبه 17 خرداد 1402 نظرات (0)

اگر کف یک ساختمان را با مواد نانو کفسابی کنیم، میزان جذب آلودگی‌ها به آن، به صورت چشمگیری کاهش پیدا می‌کند. به طوری که دیگر نیازی نیست هر چند ماه یک‌بار کفسابی را تکرار کنید. علاوه بر آن، کفسابی نانو منجر به ضد آب شدن مصالح به کار رفته در کف ساختمان می‌شود. بنابراین، در مکان‌هایی مانند پارکینگ و حیاط خلوت که احتمال نشتی آب وجود دارد می‌توان از مواد نانو برای کفسابی استفاده کرد.برای اطلاع از قیمت نانو ساب با کفساب پلاس تماس بگیرید .

مزایای کفسابی با نانو

به طور کلی اگر کف ساختمان شما در معرض عبور و مرور و آلودگی زیادی قرار دارد، به نحوی که مجبور هستید در فواصل زمانی کوتاه آن را کفسابی نمایید، توصیه می‌کنیم که از این روش بهره ببرید. چرا که این نوع کفسابی، زیبایی و پاکیزگی سطح را برای مدت طولانی‌تری حفظ می‌نماید و از همین رو، شما نیاز به انجام تعداد کمتری کفسابی خواهید داشت. بهتر است که این کار را به شرکت‌های معتبر کفسابی و افراد حرفه‌ای بسپارید. چرا که داشتن دانش، مهارت و تجربه کافی در این زمینه و همچنین استفاده از دستگاه‌های بروز و پیشرفته، در نتیجه نهایی بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

کفسابی نانو ساب

تعداد صفحات : 5

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 44
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 10
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 13
  • باردید دیروز : 23
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 36
  • بازدید ماه : 36
  • بازدید سال : 442
  • بازدید کلی : 1,109